توهم یا واقعیت؟؟
 
لینکستان
 
درباره ما


مهران
با سلام خدمت همه ي بازديدگننده هاي خشگل و خوشمزه! من اين وبلاگ رو در تاريخ 1390/11/08 ايجا د كردم و هدفم جمع آوري جديدترين مطالب انتشار شده در اينترنت هستش.از جمله عكس ، خبر ، داستان ، موزيك ، جك و اسمس و ..... در واقع اين وبلاگ يه وبلاگ تفريحيه و اميدوارم از بودن در اين وبلاگ لذت كافي رو ببريد. هميشه شاداب باشيد و خشگل و از همه مهمتر خوشمزه. با تشكر،مدير وبلاگ ، مهران.
ایمیل : ReMe_love@ymail.com



 

  



مرکز تصویر بالا را نگاه کنید، در واقع به مرکز آن خیره شوید. هیچ کلکی در کار نیست، فقط با آرامش به وسط تصویر خیره شوید. 

آیا تصویر ناپدید می شود؟ خوب است. اگر می خواهید از علت این پدیده آگاه باشید ادامه مطلب را مطالعه نمایید. 

چیزی که شما تجربه کردید به Troxler’s Fading شناخته شده است. Troxler’s Fading نوعی ادراک بصری است. پس از خیره شدن به یک نقطه ثابت، محرکهای دورتر از این نقطه در محدوده ی دید محو می گردند. هنگامیکه محرک کوچکتر، کمرنگ تر و دورتر از نقطه ثابت باشد، این تاثیر بیشتر می شود. 

اگر برای مدتی (حدود ۲۰ ثانیه) به یک نقطه خیره شوید، تقریباً همه چیز در محدوده دید شما محو خواهد شد. به همین دلیل است که چشم های ما بطور مداوم در حال حرکت هستند. در غیر اینصورت همه چیز در اطراف چشم های ما محو می شوند. 

همان گونه که به هنگام پوشیدن لباس، آن را احساس می کنیم ولی پس از چند دقیقه دیگر آن را حس نمی کنیم و متوجه آن نمی شویم، سلول های عصبی نیز در سیستم بینایی، تمایل به نادیده گرفتن اشیاء بدون تغییر دارند و آنها را نادیده می گیرند. 

یک تصویر واضح، برای چشم محرک خوبی محسوب می شود و خیره شدن به یک نقطه آن برای زمانی در حدود ۲۰ ثانیه، کار بسیار سختی است. چشم در یک تصویر واضح و دارای کنتراست بالا، ترجیح می دهد قسمت های مات و دارای کنتراست کمتر را نادیده بگیرد. به همین دلیل، سایر جزئیات تصویر ببرنگ شده و کم کم محو می گردد. 

می توانید با خیره شدن به مرکز تصویر زیر نیز، این پدیده را تجربه کنید. 


ا 


از این پدیده به چشم جادویی نیز یاد می شود. نه آن جادویی که ساحران می کنند، بلکه منظور، تار شدن و محو شدن بخش هایی از تصویر مورد نظر است. 

 

 

 

 







-

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








CopyRight © 2011 - 2012 hamehjore Group , All Rights Reserved
تمامی حقوق متن ها، تصاویر مربوط به این سایت می باشد و استفاده از آن ها با لینک دادن به سایت مجاز می باشد.